Publié : 7 décembre 2014

"festival : this is England"

Les élèves de section ont assisté à un festival de courts métrages "this is England" au cinéma l’omnia le lundi 3 novembre.

Après le visionnage des 6 courts métrages, ils ont dû procéder à un vote pour désigner leur film préféré.

Enfin, ils ont eu l’occasion d’échanger avec les réalisateurs de "Puja Nights" et l’une de nos élèves a eu le courage de poser une question pertinente sur le choix des acteurs !

A l’issue du festival, nous avons appris que le film retenu par les scolaires était "Miss Todd".

Post-scriptum

BOLT (Kim Strobl)

SYNOPSIS :
It’s about a boy, Thomas, who’s autist. One day his mum’s boyfriend comes home, but the child can’t accept his mother dating a man, so the relationship between the mom and her lover ends tragically.
At the end, we understand that mother and son can’t live a normal life.

It’s a dramatic short film which lasts 15 minutes, producted by Kim Strobl and released in 2013, in the United Kingdom.

Characters :
The son : Howard Perett (Thomas)
The mother : Vanessa Havell (Anna)
The boyfriend : Eddie Arnold (Sean)

OPINION :
BOLT is our favorite short film because it’s about a mom who works hard to live a normal life but it’s impossible because of her son who is handicapped. This film shows us the sadness of families who live with handicapped people.
It’s different as compared to the other short movies because, in Bolt, Kim Strobl wants to show us the difficulties of life, that’s why we liked it !

- Boribo SOTAN
- Alice GYDÉ